Training fysieke weerbaarheid
Jezelf in veiligheid brengen
Wat doe je als een klant je fysiek bedreigt? Hoe kom je los als je vastgepakt wordt? Welke vluchtwegen zijn er en welke vluchttechnieken kan je gebruiken in een spreekkamer? Wanneer besluit je een gesprek te beëindigen tijdens een huisbezoek zodat het niet fysiek escaleert? Hoe weer je een agressor af? Fysiek weerbaar zijn betekent ook lekkerder in je vel zitten, rustig kunnen blijven, alert zijn en grenzen stellen.Onze deelnemers:
"Ik voel me sterker en beter in staat voor mijn eigen veiligheid te zorgen."" Ik durf nu eerder een grens te stellen aan vervelend en grensoverschrijdend gedrag."
" In de training heb ik geleerd dat het soms beter is om een gesprek op tijd te beëindigen vóórdat het escaleert."
" Ik voel me zekerder op straat als ik 's avonds nog op huisbezoek ga."
Voor wie?
Deze training is voor medewerkers met een klantgerichte functie zoals in de hulpverlening, zorg, welzijn, het onderwijs of het maatschappelijk werk. Zeer geschikt voor medewerkers die geïsoleerde werkplekken hebben, op huisbezoek gaan, of te maken hebben met werksituaties waarbij fysieke agressie tussen klanten onderling kan voorkomen.Niveau van de training: MBO of HBO of kan afgestemd worden op de specifieke doelgroep.
Wij zijn gevestigd in Amsterdam en voeren trainingen uit in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht maar ook buiten de Randstad in heel Nederland (en op aanvraag ook daarbuiten).
Duur
De totale looptijd van dit traject is 2 maanden. De training bestaat uit een oriënterend gesprek, een inventarisatiefase, twee dagen training van 10.00 tot 17.00 uur op onze trainingslocatie in Amsterdam Zuid of op een geschikte locatie bij u in de buurt. Het traject wordt afgesloten met een schriftelijke evaluatie en een terugkoppelingsgesprek met de opdrachtgever.Meer informatie? Of vraag een vrijblijvende offerte aan
Resultaat
De fysieke en mentale weerbaarheid van medewerkers is vergroot en de volgende competenties worden versterkt:- Inschatten
- Preventief handelen
- Bewustzijn van lichaamstaal
- Verbaal grenzen stellen
De volgende zeer effectieve technieken worden aangeleerd:
- Vluchttechnieken
- Loskomen uit grepen
- Afweertechnieken
- Veilige afstand hanteren
Accreditatie door Registerplein en SKJ. CRKBO geregistreerd
Meer informatie? Of vraag een maatwerk offerte aan.
Je kunt ons ook bellen voor meer informatie: 020-4710658
vervolg:
Stress en Timemanagement
“Balans” teamtrainingen
Teambuilding & Teamdynamiek
“Cooking teams”
Overige trainingen op aanvraag:
Slechtnieuwsgesprekken voerenCommunicatietraining
Eerste opvang gesprekken voeren
Opleidingstrajecten voor vertrouwenspersonen
“Hour of power” Martial Arts principes in organisaties
Omgaan met telefonische agressie
Omgaan met agressie voor receptionisten
Omgaan met lastig gedrag